no-img
یاوران فایل

جزوه اصول روابط عمومی pdf | یاوران فایل


یاوران فایل
اسلایدر
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
جزوه اصول روابط عمومی pdf
امتیاز 5.00 ( 1 رای )جزوه اصول روابط عمومی pdf">
pdf
آذر ۱۹, ۱۳۹۷
852KB
تعداد صفحات 90
جامع + خلاصه + کاربردی
نکات مهم و کلیدی
ضمانت خرید!!!
۵,۰۰۰ تومان
۵,۰۰۰ تومان – خرید

جزوه اصول روابط عمومی pdf


 

جزوه اصول روابط عمومی pdf

 

 

دانلود جزوه اصول روابط عمومیpdf 

جزوه درس اصول روابط عمومی

 

__________________________

 

جزوه اصول روابط عمومی

نکات مهم، کلیدی و امتحانی

 

 

yavaranfile

 

 

******
جامع + کامل +خلاصه+ کاربردی

******

http://www.yavaranfile.ir

معرفی اجمالی:

جزوه اصول روابط عمومی pdf

این فایل، جزوه درس اصول روابط عمومی pdf در حجم ۹۰ صفحه می باشد.

 

تعریف روابط عمومی
با وجود استفاده فراوان از واژه روابط عمومی هنوز مفهوم دقیقی برای آن وجود ندارد. عده ای از مردم در فواید روابط
عمومی راه مبالغه را پیش گرفته و آن را ” درمان کلیه دردها و مشکلات موسسات و سازمانها می دانند” عده ای هم با
اگر میخواهید به مقاصد ناروای خود ظاهر آراسته بدهید یک کارشناس « : نظر تحقیر به آن می نگرند و حتی می گویند
.» روابط عمومی استخدام کنید
برخی نیز این اصطلاح اشرافی برای آگهی وتبلیغ می دانند و روابط عمومی را طفیلی رسانه ها تلقی می کنند. و در مقابل
برخی فکر می کنند که روابط عمومی قدرت اعجاز و افسون داشته و میتواند هرموسسه و سازمانی را در نظر افراد جامعه با
حیثیت و آبرومند جلوه دهد.
آنچه که در تعریف واژه روابط عمومی مشاهده می گردد این است که اغلب افراد در تعریف حدود و وظایف روابط عمومی
توافق ندارند. پروفسور تین) Thain ( کانادائی به طنز گفته بود که کارشناسان روابط عمومی بهتر است تعریف روابط عمومی
را که مورد قبول آنها می باشد روی کاغذ نوشته و در همان آغاز بحث به طرف خود ارائه دهند.
این مشکل همان است که به اصطلاح پاشنه آشیل روابط عمومی به حساب می آید و یا به طنزی دیگربه تعداد کارشناسان
روابط عمومی تعریف یا واریاسیونهای آن ) Variations ( وجود دارد و انسانهای بسیاری بر روی کره زمین بدین حرفه خود
مشغولند لیکن دو نفر از آنان را نمی توان یافت که درباره حرفه خود تصویر یکسانی داشته باشند.
در اینجا ما با ارائه تعریف سعی می نمائیم دامنه بررسی، مطالعه، شناخت و فعالیتهای روابط عمومی را مشخص سازیم.
لازم به ذکر است که ارائه تعریف در علوم انسانی و اجتماعی فایده دیگری نیز دارد که آن عبارتست از:

 زمینه سازی برای ایجاد هماهنگی در تلاشها، فعالیت های دست اندرکاران آن رشته، به عنوان مثال بررسی و ارائه تعاریف
روابط عمومی و سیر تحول و تکامل آنها موجب میشود تا بین مدیران و دست اندرکاران روابط عمومی در مورد وظایف،
رسالت ها و دامنه فعالیتهای روابط عمومی هماهنگی و مشابهت در بر داشت ایجاد شود. هرچقدر هر برداشت دست
اندرکاران روابط عمومی یک سازمان صحیح، علمی و نسبتا جامع و کامل باشد و بر آن اساس برنامه های لازم را تدوین و
به مدیریت سازمان ارائه کنند ولی تا زمانیکه برداشت و شناخت مدیران سازمان ها و دستگاهها از روابط عمومی تصحیح
نشود از برنامه های پیشنهادی روابط عمومی حمایت نخواهد کرد وآن را پدیده ای تشریفاتی و زائد تلقی خواهند کرد.

تعاریف مصطلح
 روابط عمومی آئینه تمام نمای یک موسسه است.
 روابط عمومی چشم و چراغ سازمان است.)چشم و گوش و دهان(
 روابط عمومی عبارت است از رفتار خوب توام با گزارش خوب
 روابط عمومی عبارت است ازانجام کارخوب ومفید وبیان وتبلیغ این اقدامات
 اقدام به کارهائی جهت افزایش و تقویت رابطه با مردم
 تلاش یک موسسه جهت کسب همکاری مردم و گروههای دیگری که برای آن موسسه اهمیت دارند
 داشتن رابطه خوب با دیگران
 هر وضع، عمل و یا کلمه ای است که مردم را در زیر نفوذ قرار می دهد
 هنروا داشتن کارکنان و مردم دیگر که با موسسه سروکار دارند و از آن جنس می خرند ویا می فروشند به احترام
و محبت آن موسسه است
 ارتباط فکری ماهرانه با جامعه )پابلیک( برای ایجاد نتیجه مورد نظر است
 کشف اعمالی است که مردم از آن خوششان می آید و بنابراین شما بیشتر آن اعمال را انجام می دهید و نیز کشف
اعمالی است که مردم از آن خوششان نمی آید و شما باید کمتر بدان ها دست بزنید
 پنجره ای که از طریق آن مدیریت تغییرات خارجی را می تواند مشاهده کند و جامعه از ورای آن بر سیاست
شرکت می تواند تاثیر بگذارد.

 

 

۵,۰۰۰ تومان – خرید

 

 

 

فروشگاه دانشجویی یاوران فایل

فروشگاه دانشجویی یاوران فایل



لینک کوتاه: https://www.yavaranfile.ir/?p=8993

تصاویر پیش نمایش


جزوه اصول روابط عمومی pdf-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *